SUPPORT
Datasupport i bydel Frogner
Frogner Data er spesialisert på reparasjoner og support på stasjonære og mobile datamaskiner og har gjennom årene arbeidet på Dell, HP, IBM, Toshiba, Fujitsu, Compaq, Panasonic, Asus, Acer og mange fler merker. Vi gir service på og reparerer et bredt spekter av maskiner fra Apple, både bærbare og stasjonære, eksterne harddisker og Time Capsules. I tillegg til nyere produkter gir vi også service på systemer og eldre maskiner. Vi foretar installasjon og feilretting av programvare, inn- og utfasing av utstyr, flytting eller gjenoppretting av data og e-post-håndtering.
Har maskinen begynt å fryse eller oppleves en plutselig reduksjon i hastigheten, går Windows inn i en omstartsløyfe eller gir merkelige feilmeldinger? Frogner Data kan øke hastigheten ved å fjerne virus, spyware, malware, søppelfiler og informasjonskapsler, noe som motvirker overoppheting og «tomgang». Mottatt utstyr leveres kunde ferdig og klart til bruk. Vi gir også intern opplæring og hjelper med planlegging av nytt datautstyr. Vi gir ikke service på iPhones, iPads, iPods eller andre former for telefoner og lesebrett.
Redding av data og diskbytte
Lager harddisken uvanlige lyder eller tar lang tid å spinne opp? Frogner Data kan redde data fra stasjonære og bærbare maskiner. En vellykket redding av data forutsetter at disken er i god fysisk form og er skadet på grunn av en logisk feil (f.eks. feil frakobling eller utilsiktet reformatering). Frogner Data kan redde data fra stasjonære og bærbare maskiner. Omtrent alt kan være galt med en harddisk som starter for så å stoppe etter noen sekunder, den eneste måten å gjenopprette dataene er å åpne kabinettet i rent rom og inspisere skaden. For SDD disker bruker vi andre men lignende metoder for å redde data. Mange feil kan rettes uten å måtte åpne harddisken.
Klikkelyder er signal på at en disks har sviktet eller holder på å svikte. Lydene kommer av at lesehodet ikke klarer å bevege seg eller ikke kan spore diskoverflaten på riktig måte. Når en harddisk er mistet eller fått støt eller slag kan dette føre til en lesehode-krasj. Inne i harddisken lagres data på flere magnetskiver som roterer rundt en spindel med høy hastighet – noen ganger opptil 15 000 runder pr. minutt. Data leses fra og skrives til magnetskiven med et lese/skrive-hode, som sitter på spissen av en lesearm, som svever over magnetskiven som dataene ligger på.
I de fleste tilfeller er det en logisk svikt når datamaskinen kan se en harddisk, men av en eller annen grunn ikke får tilgang til dataene på den. Et hodekrasj er en type fysisk feil der harddiskens lese- og skrivehode kommer i kontakt med magnetskiven (dette kan føre til skade på data). Tegn på at en disk har en fysisk feil inkluderer: Systemet gjenkjenner ikke harddisken i det hele tatt, eller den vises med et uvanlig eller uleselig navn, harddisken lager uvanlige lyder eller tar lang tid å spinne opp. Feil kan også oppstå som følge av defekte medier eller ødeleggelse fra en annen kilde, korupt filtabell etc.
En vellykket redding av data forutsetter at disken er i god fysisk form og er skadet på grunn av en logisk feil (f.eks. feil frakobling eller utilsiktet reformatering). Frogner Data kan redde data fra stasjonære og bærbare maskiner og mange feil kan rettes uten å måtte åpne harddisken. Omtrent alt kan være galt med en harddisk som starter for så å stoppe etter noen sekunder, den eneste måten å gjenopprette dataene er å åpne kabinettet i rent rom og inspisere skaden. For SDD disker bruker vi andre men lignende metoder for å redde data.
Fjernhjelp, hvordan virker det?
Frogner Data kan på oppdrag av dere fjernstyre deres maskin og hjelpe med å løse problemer i en programvare eller en nettside uten behov for fysisk tilstedeværelse. Dere installerer programvaren vi bruker på deres enhet, derfra kan vi koble oss opp mot enheten og begynne å fjernstyre den. Alt vi gjør under fjernstyring vises på deres skjerm, slik at dere kan følge med på hva som blir gjort.
Når økten er over logger vi av og vi vil miste tilgangen. Etter dette kan vi ikke koble oss på deres maskin igjen uten en ny adgangskode fra dere. Denne metoden er enklere og reduserer kostnader som da ikke trengs å brukes på reiseutgifter. Det er raskt og sikkert og vi kan fikse problemer på stedet.
Fra idè til konsept, synlighet som virker © Frogner Data 2025 – Juridisk – Personvern – Kontakt 98417710
DATASUPPORT BEDRIFT
Datahjelp i bydel Frogner
Frogner Data har fokus på å være nære våre kunder og å virke lokalt i markedet. Vi leverer tjenester tilpasset deres behov og tilbyr oppmøte i bedrift. Vår behandlingstid på innleverte maskiner er 2-4 dager og vi gir alltid et prisoverslag før et oppdrag. Uansett symptomer kan vi feilsøke og finne årsaken og arbeide for å fikse det som er feil.
Frogner Data er spesialisert på reparasjoner og support på stasjonære og mobile datamaskiner og har gjennom årene arbeider på Dell, HP, IBM, Toshiba, Fujitsu, Compaq, Panasonic, Asus, Acer og mange fler merker. Vi gir service på og reparerer et bredt spekter av maskiner fra Apple, både bærbare og stasjonære, eksterne harddisker og Time Capsules. I tillegg til nyere produkter gir vi også service på systemer og eldre maskiner. Vi foretar installasjon og feiretting av programvare, inn- og utfasing av utstyr, flytting eller gjenoppretting av data og e-post-håndtering.
Har maskinen begynt å fryse eller oppleves en plutselig reduksjon i hastigheten, går Windows inn i en omstartsløyfe eller gir merkelige feilmeldinger?
Frogner Data kan øke hastigheten ved å fjerne virus, spyware, malware, søppelfiler og informasjonskapsler, noe som motvirker overoppheting og «tomgang». Mottatt utstyr leveres kunde ferdig og klart til bruk. Vi gir også intern opplæring og hjelper med planlegging av nytt datautstyr. Vi gir ikke service på iPhones, iPads, iPods eller andre former for telefoner og lesebrett.
REDDING AV DATA
Datafeil og diskbytte
Lager harddisken uvanlige lyder eller tar lang tid å spinne opp? Frogner Data kan redde data fra stasjonære og bærbare maskiner. En vellykket redding av data forutsetter
at disken er i god fysisk form og er skadet på grunn av en logisk feil
(f.eks. feil frakobling eller utilsiktet reformatering). Frogner Data
kan redde data fra stasjonære og bærbare maskiner. Omtrent alt kan være galt med en
harddisk som starter for så å stoppe etter noen sekunder, den eneste
måten å gjenopprette dataene er å åpne kabinettet i rent rom og
inspisere skaden. For SDD disker bruker vi andre men lignende metoder
for å redde data. Mange feil kan
rettes uten å måtte åpne harddisken.
Klikkelyder er signal på at en disks har sviktet eller holder på å svikte. Lydene kommer av at lesehodet ikke klarer å bevege seg eller ikke kan spore diskoverflaten på riktig måte. Når en harddisk er mistet eller fått støt eller slag kan dette føre til en lesehode-krasj. Inne i harddisken lagres data på flere magnetskiver som roterer rundt en spindel med høy hastighet – noen ganger opptil 15 000 runder pr. minutt. Data leses fra og skrives til magnetskiven med et lese/skrive-hode, som sitter på spissen av en lesearm, som svever over magnetskiven som dataene ligger på.
I de fleste tilfeller er det en logisk svikt når datamaskinen kan se en harddisk, men av en eller annen grunn ikke får tilgang til dataene på den. Et hodekrasj er en type fysisk feil der harddiskens lese- og skrivehode kommer i kontakt med magnetskiven (dette kan føre til skade på data). Tegn på at en disk har en fysisk feil inkluderer: Systemet gjenkjenner ikke harddisken i det hele tatt, eller den vises med et uvanlig eller uleselig navn, harddisken lager uvanlige lyder eller tar lang tid å spinne opp. Feil kan også oppstå som følge av defekte medier eller ødeleggelse fra en annen kilde, korupt filtabell etc.
FJERNHJELP
Hvordan virker fjernhjelp?
Frogner Data kan på oppdrag av dere fjernstyre deres maskin og hjelpe med å løse problemer i en programvare eller en nettside uten behov for fysisk tilstedeværelse. Dere installerer programvaren vi bruker på deres enhet, derfra kan vi koble oss opp mot enheten og begynne å fjernstyre.
Alt vi gjør under fjernstyring vises på deres skjerm, slik at dere kan følge med på hva som blir gjort. Når økten er over logger vi av og vi vil miste tilgangen. Etter dette kan vi ikke koble oss på deres maskin igjen uten en ny adgangskode fra dere. Denne metoden er enklere og reduserer kostnader som da ikke trengs å brukes på reiseutgifter. Det er raskt og sikkert og vi kan fikse problemer på stedet, uansett hvor langt unna dere er. Med dette kan vi øke arbeidsproduktiviteten.